Kerja Haram (fb: Sakulkhairi)

Dalam kegawatan ekonomi negara hari ini, orang menipu semata-mata nak makan duit orang lain dah jadi macam perkara biasa dalam masyarakat.

Ada yang tipu menggunakan skim-skim pelaburan cepat kaya, penipuan skim-skim perniagaan haram, jual produk-produk yang tak masuk dek akal dengan fungsi sebenarnya, jual beli tanah yang tiada geran individu bahkan tanah tersebut tak pernah wujud pun, tipu guna nama orang sakit untuk kutip derma haram, tipu untuk sewa rumah, lepas penyewa bank in deposit terus tak boleh dihubungi, tipu wakaf tanah utk bina madrasah dan lain-lain lagi cara yang kreatif untuk menipu.

Modus operandi mereka tetap sama shj. Gunakan sentimen agama, sentimen bangsa Melayu, tonjolkan kesusahan untuk raih simpati orang, tonjolkan kemewahan harta benda, gunakan sentimen tawaran harga murah, nak tolong orang lain hidup senang dan lain-lain lagi tektik yang dah basi.

Mereka yang buat kerja2 haram ni macam tak takut langsung nak telan duit haram hasil daripada penipuan tersebut. Kita ni nak mintak bayaran Legal fees client yang dah memang hak kita tu pun kadang-kadang rasa macam berat dan tak sampai hati, tapi mereka ni sedap- sedap je ambik duit orang tanpa rasa bersalah.

Dan daripada pengamatan saya, mereka yang menipu orang lain ni ada di kalangan mereka sendiri pernah menjadi mangsa penipuan orang lain sebelum ini. Mereka nak tebus dan balas dendam terhadap orang yang menipu mereka, akhirnya mereka pulak yang tipu orang lain. Tidak mustahil, sebab mangsa penipuan ni mereka sendiri pun dah masak dgn tektik2 penipuan orang yang pernah tipu mereka.

Maka penyakit sosial tersebut terus menular dalam masyarakat sampai bila-bila. Akhirnya rosak dan hancurlah masyarakat.

Insaflah wahai penipu sekalian. Ketika kamu ingin suap duit haram yang kamu tipu itu dalam perut kamu, bayangkan lah kamu sedang menyuap batu-batu bakaran api neraka dalam perut kamu.

Kamu hanya lepas lari di dunia sahaja tetapi diakhirat kelak, kamu akan didakwa balik oleh semua mangsa-mangsa penipuan kamu. Kamu nak lari mana? Nak mintak tolong dgn kuncu2 kamu. Jangan haraplah. Kuncu2 kamu pun sedang diseksa dan dituntut oleh orang lain di padang mahsyar.

Insaflah! Cukuplah buat kerja haram tu.

6 thoughts on “Kerja Haram (fb: Sakulkhairi)

Add yours

  1. Viagra Generic For Salebest Price Viagra Eis [url=http://mailordervia.com]viagra[/url] Viagra Paypal Payment Accepted Provera Medicine In Us Cash Delivery Does Keflex Work For Uti Shipped Ups Dutasteride Direct Cash Delivery Quick Shipping Cheap [url=http://kamxl.com][/url] 3g Amoxicillin Oral Dose Amoxicillin And Robitussin Prix Du Cialis France

    Like

  2. Generic Viagra India Pharmacy Praziqquantel Spirulina [url=http://catabs.com]priligy dapoxetina 60 mg[/url] Cost Of Viagra At Cvs Achat Propecia Europe Vente Cialis En Belgique [url=http://costofvia.com]viagra[/url] Foro Cialis Generico Drugstore Europa Keflex Chlamydia Como Funciona El Cialis [url=http://truthaboutstaininggrid.com][/url] Allpharmacy Levitra 10 Mg Orosolubile Prezzo Farmacia Rx Customer Service Pharmacy [url=http://crdrugs.com]generic 5mg cialis best price[/url] Amoxicillin Overdose Amoxicillin Tablets Ingredients Viagra Pour Jeunes Forum [url=http://4nrxuk.com]viagra generique en france[/url] Sale Original Propecia Dog And Cephalexin And Cysitis

    Like

  3. Carbimazole Farmacia Viagra Donne Get Presctiption Online For Toradol Im [url=http://euhomme.com]cheap cialis[/url] Amoxicillin For Folliculitis Acyclovir 400 No Prescription Online [url=http://fzlaka.com]cialis 5 mg best price usa[/url] Priligy Belgique Dutasteride With Next Day Delivery Tadacip Levitra Sample Online Pharmacy Propecia Engorda Receta Medica Terbinafine Tablets Over The Counter [url=http://hxdrugs.com]cialis 5 mg best price usa[/url] Sam’S Wholesale Generic Cialis Diflucan Online No Script Fast Shipping Zithromax Shelf Life Cialis Todos Los Dias Amoxicillin Allergy Symptoms [url=http://vhsfp.com]viagra[/url] Priligy Online Uk Buy Amoxicillin Amazon 252 Order Viagra Online Canada Macrobid No Prior Script Buy Effexor Online Australia Expired Amoxicillin Pills [url=http://viaacost.com]viagra[/url] Cialis Online Order How Long Does Zithromax Stay In System [url=http://aquedan.com]buy sertraline online[/url] Order Lasix Cheap

    Like

  4. Buy Salbutimol [url=http://etrobax.com]cialis 40 mg[/url] Acticin How To Buy Website Shop Sildenafil Citrate Sales In Canada Mail Order Pharmacy Buy Amoxicillin Without Rx [url=http://sildenaf100mg.com]viagra[/url] Zithromax Prescribing Info Over The Counter Zithromax isotretinoin where to purchase Fast Delivery Viagra Clomid 50 Mg Acheter Meilleure Facon De Prendre Priligy [url=http://boijoy.com]levitra 20mg avis[/url] Ez Online Pharmacy Dapoxetine Critique Low Dose Propecia Cialis Soft Tabs Preis [url=http://howtogetvia.com]viagra[/url] Prix Du Misoprostol 5mg

    Like

  5. Buy Generic Orlistat 120mg Online Clomid Insemination Artificielle [url=http://cialtadalaff.com]buy cialis online[/url] Kamagra 100mg Oral Jelly Where To Order Legally Amoxicilina Medication In Internet Virginia Medicamento Priligy 30 Mg Cialis Spermienqualitat [url=http://6drugs.com]cialis generic[/url] Keflex W Insurance Generico Viagra Soft Viagra Cialis Canadian Pharmacy Lexapro Pills In Canada No Prescription [url=http://drisdol.com]cialis 5 mg[/url] Cialis 5mg Pellic Pharmacie En Ligne Cytotec Acheter Kamagra En Ligne Levitra Da Banco [url=http://try-rx.com]where to buy cialis online safely[/url] Medication Zithromax Cialis Pharmacie Paris Amoxicillin Buy Canada [url=http://elc4sa.com]viagra[/url] Acheter Viagra Par Virement Bancaire Where I Can Buy Cialis Get Wellbutrin Xl No Prescription Viagra Generico Bonifico Canadian Ed Meds [url=http://purchasecial.com]canadian pharmacy cialis[/url] Can Keflex Cause Constipation Clomid Online Overnight Je Prends Amoxil

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: