Insaf Kerana Sebiji Burger

Aku suke beger special cheese.

Tapi aku xmau dia balut daging tu dengan telur yg telah dileperkan. Selalu aku akan minta, ‘bang, daging special cheese satu, nak telur kat atas ya– maksudnya telur benjo,– sos xnk, mayonis ngn sayur ok. Bawang lebih’

Bukan sahaja akan menjadikan beger tu lebih tebal, malah boleh dpt rasa beza telur dgn daging drp yg dorg bungkus terus tu. Xsedap.

Biasa aku akan tunggu je brader tu buat. Aku x xduduk, xberganjak.

Siap. Burger daging special cheese telur kat atas xda sos bawang lebih. Rm5.40 (KL mmg harga mcm cilaka. Tambah seringgit dapat beger mcd. Nasib mcd jauh😪)

Nak dijadikan cerita. Ok . Ko jual beger daging special cheese rm5.40 kan?

Datang another group of people, oder ‘bang, beger dgg special cheese 3!’ brader tu ckp, ok bang..

Lantas bdk2 tu blah. P kedai runcit agaknya. So smbil2 dia tgh bungkus beger aku, aku nmpk la dia buat oder budak bertiga td

Style balut la telur nya

Ok. Dgging beger nya 3. Pastu dia pecahkan 2 biji telur. Dia ratakan atas plat memasak dia tu. Dia rata2kan smpai kelihatan lebar telur dadar tu. Lepas tu dia letak 3 isi daging tu, dia kerat 3 bahagian.

Sepatutnya 3 beger special akan guna 3 daging dan 3 telur. Tapi dia guna 3 daging dan 2 telur. Tau harga berapa?

Ya tuan2.. sama. Rm5.40

Tuan2 rasa halal x dia meniaga mcm tu? Berkat x?

Saya dpt saksikan perkara ni depan mata saya, sy rasa bukan Tuhan suruh sy p ceramah kat brader tu ‘ish bang dosa besar ni masuk beraka jahannam tingkat paling bawah ni…’.. –takk

Sebenarnya Allah nak tegur aku. P opis main henfon. Buat kerja sikit, kluaq p lunch. Hujung bulan dpt gaji full.

Hambek. Setepek.

Sebiji telur kat kl ni harga 50sen-65sen sebiji. Tu dah Tuhan tunjuk aib kita. Masa aku sejam kat opis dah 100++. Berapa jam aku membazir tak buat kerja?

Insof kerana sebiji burger😞😞😞

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: