Sayangku Khaleeda.. Eps 3

newproject_1_original

Enjin kereta dihidupkan. Jam menunjukkan pukul 9 pagi. ‘Alamak, macam dah lambat je ni’. Khaleeda gopoh-gopoh. Dia tidak menunggu enjin kereta panas, terus dia masuk gear D dan tekan minyak. “Paling lambat masuk office pukul 9.30am, atau dikira half-day”. Terngiang-ngiang Suu Lin punya amaran. Amoi HR tu boleh tahan garang.

Sepanjang perjalanan ke pejabat, Khaleeda akan menyusuri 7 lampu isyarat untuk jarak 6.4km dari rumah sewanya di Pantai Dalam ke Petaling Jaya Seksyen 13. Kebiasaannya, setelah dicongak, perjalanan pergi akan ambil masa 20 minit paling cepat dan perjalanan balik satu jam melalui jalan yang sama. Biasalah, Kuala Lumpur petang-petang mesti sesak. Semua orang mahu balik rumah.

Melepasi lampu isyarat pertama di simpang tiga Pantai Hillpark, lalulintas masih lagi normal. Bila kereta Mazda biru Khaleeda menghampiri lampu isyarat kedua di simpang Bukit Angkasa, kenderaan mulai sesak. ‘Come on lah guys, dah pukul 9 lebih, apa yang sesak lagi ni?’ Marah Khaleeda dalam hati. ‘Sia-sia lah marah-marah tu Khaleeda, tiada siapa pun dengar apa awak cakap.’ Satu sisi lain dalam dirinya bersuara. Sisi baik. Ibarat ‘angels’.

Dia meneruskan perjalanan. Jam sudah 9.15am tapi dia masih tersangkut di Bukit Angkasa. Kelihatan beberapa kereta polis di bahu-bahu jalan dalam keadaan bersiaga. Maksudnya ada anggota polis di dalam. ‘Ada kes ke ni?’ Omel Khaleeda sendirian. Kereta nya memecut laju bila tiba di persimpangan Lebuhraya Persekutuan. Sangkanya kesesakan dah berakhir. Belum pun 500 meter, kenderaan kembali perlahan dan sesak. Khaleeda dah rimas. Confirm lambat dia harini.

Stereng kereta diketuk-ketuk dengan jarinya yang runcing. Kepala nya memandang kiri kanan sambil akalnya ligat memikirkan alasan apa nak beri pada bos dan Suu Lin ni nanti. Takkan nak beritahu secara jujur, ‘saya bangun lambat bos pasal malam tadi saya tidur lewat sebab tunggu suami saya pulang!’. Kalau berani, cuba lah cakap macam tu. Silap hari bulan kena lempang dengan Zakri yang garang tu.

Garang? Ya garang. Tegas. Tapi selagi gaji dibayar cukup setiap 27hb, Khaleeda telankan sahaja sikap majikan nya. Nak cari kerja sekarang bukan senang. Yang baru graduan pun ramai yang menganggur. Kasihan. Khaleeda dah lalui semua itu.

“Ahh, cakap je lah pagi tadi diarrhea. Lepas tu takmau amik MC terus datang kerja. Nampak sikit macam komited, kan?” Khaleeda meyakinkan diri sendiri dengan helah yang baru dia cipta. Tersengih dia sendirian. Dalam pada mengelamun dalam kereta, dia dah pun sampai kawasan parkir kereta. Jam menunjukkan pukul 9.45 pagi. ‘Habislah!’

Khaleeda berjalan melenggang kangkung. Oi, kau dah lambat lah! Marah dirinya dalam hati. Khaleeda pun tak tahu. Kadang-kadang dia rasa ada 3 Khaleeda dalam dirinya. Satu yang nyata, dua lagi yang tak kelihatan. Yang nyata tu, ibarat robot yang akan menerima arahan daripada yang lagi dua tu. Yang dua tu pulak, seorang baik, selalu bagi nasihat baik-baik, suruh buat benda baik. Yang lagi satu tu pulak, nakal sikit. Kadang-kadang seronok berbuat nakal. Dah macam bisikan syaitan pun ada. Hehehe

Langkahnya dipercepatkan. Satu lintasan jalan sahaja lagi, dan dia akan sampai ke lobi lif yang akan membawa dia ke tingkat 3 Blok B yang menempatkan ruangan pejabat syarikat Zachael Perunding Sdn Bhd.

Tak semena-mena, Khaleeda dengar bunyi brek kereta yang sangat kuat, mendecit-decit ditelinganya.

“Alamak!”

Bersambung….

#sayangkukhaleeda #episod3

Sebarang bentuk penyiaran semula adalah tidak dibenarkan samaada dalam bentuk bertulis, digital, manual, lakonan semula atau ‘copy paste’. Boleh share sahaja direct daripada misscosmics.wordpress.com

 

Advertisements

7 thoughts on “Sayangku Khaleeda.. Eps 3

Add yours

  1. Woah! I’m really loving the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to
    get that “perfect balance” between usability
    and visual appeal. I must say that you’ve done a superb job with this.
    Also, the blog loads very fast for me on Chrome.
    Exceptional Blog! Its like you learn my mind!
    You seem to know so much approximately this, like you wrote the e-book in it or something.
    I think that you can do with some percent to pressure the message house a bit,
    but other than that, that is fantastic blog. A great read.

    I will certainly be back. Everyone loves what you guys are up too.
    This kind of clever work and coverage! Keep up the fantastic works guys
    I’ve added you guys to my blogroll. http://foxnews.co.uk

    Like

  2. Us Pharmacy Viagra Prices Zithromax Prescribing Information Kamagra Kautabletten [url=http://sildenafbuy.com]buy viagra online[/url] Bestellung Von Viagra Macrobid Direct Medicine Free Shipping No Physician Approval Cialis En Belgique [url=http://brandcial.com]buy generic cialis[/url] Propecia En Espanol Pfizer Prezzo Kamagra [url=http://cialtadalaff.com]cialis 40 mg[/url] Levitra Classification Levitra Billig Cialis Prix Ligne Finasteride In Internet [url=http://xbmeds.com][/url] Le Viagra Fatigue Buy Low Cost Viagra Levitra 10 Mg Vendita Zithromax Takes How Long To Work [url=http://ciali10mg.com]cialis vs viagra[/url] Priligy Eli Lilly Viagra Without Doctor Visit Where To Buy Acticin

    Like

  3. E Ricrescita Propecia Finasteride 24hr Candian Pharmacy Find Progesterone Pills [url=http://xzanax.com][/url] Green Keflex Priligy Preis Apotheke Prix Du Viagra 25 En Issy Vardenafil Cheap 5 Mg Price Levitra Generique Forum Propecia Enfermedad De Wilson [url=http://addrall.com]buy orlistat prescription[/url] Finasteride 20mg For Sale Amoxicillin And Motrin 0nline Pharmacy [url=http://sildenafdosage.com]buy viagra online[/url] Prix De Xenical Orlistat Xenical Amazon Comprar Cialis Calidad Buy One Dose Azithromycin Cialis Kaufen Forum [url=http://kamagorder.com][/url] Cephalexin 6 Week Old Viagra Baja La Presion Average Wholesale Price Viagra Cialis 5 Mlg [url=http://yafoc.com]propecia consumo[/url] Amoxicilline Acide Clavulanique Generique Cialis Madrid Entrega En Mano Cialis Et Perte De Cheveux

    Like

  4. Generic Cialis Safety Venden Viagra En Farmacias Amoxil Grossesse [url=http://clanar.com]buy viagra[/url] Acheter Cialis Par Cheque Healthy Male Internet Amoxicillin Tablets [url=http://via100mg.com]viagra[/url] Donating Blood And Amoxicillin Keflex For Caninie Diarrhea Is Trimox And Amoxicillin The Same [url=http://etrobax.com]online pharmacy[/url] Real Doxycycline Cialis Kaufen Deutsch Levitra 20 Mg Prezzo Bayer Levitra Effets Secondaires Amoxicillin And Urine [url=http://gemeds.com]farmacias kamagra[/url] Cialis Levitra O Viagra Achat Cialis Internet Avis

    Like

  5. No Perscription Viagra Cheapest Cialis Online Buy Orlistat Prescription [url=http://kamxl.com][/url] Medicine Without Prescription Doxycycline Order Online Canada Preise Fur Propecia

    Like

  6. Provera With Next Day Delivery Pay For Cialis With Paypal Uk [url=http://leviprix.com]buy vardenafil online cheap[/url] Cephalexin 500mg Online Kamagra Jelly Tomar Viagra Anos [url=http://cthosts.net]canadian pharmacy cialis 20mg[/url] Doxycycline Buy Online Reviews Amoxicillin .25g Dosage Information Donde Comprar Levitra Espana Candaian Pharmacies [url=http://genericvia.com]viagra[/url] Indian Pharmacy Silagra 100 Dimagrire Propecia Cialis Oder Levitra Test [url=http://sildenafdosage.com]viagra[/url] Buy Online Female Viagra Women’S Viagra Samples Tadalifil 5mg Cialis 5 Mg Comprar Predisone Pills For Sale From Canada [url=http://via100mg.com]viagra[/url] What Is Cephalexin For Cialis Pas Cher France [url=http://try-rx.com]cialis tablets for sale[/url] Amoxil Aspirin Buy Cialis In Holland

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: