Tips Dapatkan Telur Dadar Gebu

Tips nak dapatkan telur dadar gebu macam kedai tomyam

Pukul sebiji atau dua biji telur guna garfu sehingga kembang atau pukul selama 10min

Sambil-sambil tu panaskan minyak

Selagi minyak tak panas, jangan masukkan telur

Dah nampak macam kuali berasap tu makna minyak dah panas lah, so boleh masukkan telur tadi. masa tuang telur tu jangan tuang selambak semua. Tuang sikit2 mcm mencurah air tu. tinggi sikit dari paras minyak tu. Dia akan jadi gebu elok macam ni. Xpayah tambah garam atau perasa. Tambah hirisan bawang je kalau suka.

Aaa dan yes, minyak kena banyak. dalam secawan minyak untuk sebiji-2biji telur.

Selamat mencuba #masakansimpleorangbujang

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: