Pesan Ebit Liew Jika Ingin Menceraikan Isteri

Sedih pilu menangis sangat bila terbaca kisah sesiapa ceraikan isteri sedang mengandung untuk berkahwin lain. Cuba bayangkan kita diuji mak ayah kita bercerai kini. Apa perasaan kita. Jika kita dah tua ini rasa begitu. Bagaimana satu hari nanti anak yang tak tahu apa-apa itu nak faham. Hadiah paling mahal ibubapa kepada anaknya ialah didikan agama... Continue Reading →

Advertisements

Mengapa Aku Benci Cerita Potato, Egg and Coffee Beans

Ada satu cerita motivasi yang lama disampaikan dari mulut ke mulut dan cerita ini juga banyak digunakan oleh para motivator dalam kelas2 motivasi mereka Unfortunately for me, kisah ni beri negatif memory. Ceritanya macam ni, ada dalam satu kelas motivasi dengan seorang puan nama mende tah, dia buka slide show tunjuk gambar carrot, telur dan... Continue Reading →

Apa Yang Kita Perlu Buat Jika Ada Orang Kafir Hina Nabi Yang Kita Cintai?

#copyandpaste kredit to article owner. Sebelum saya dan isteri berangkat ke luar negara untuk menyambungkan pelajaran, kami sering ke ceramah-ceramah agama. Saya masih ingat diakhir satu ceramah, seorang daripada pendengar menanyakan soalan "Ustaz, kalau kita dengar orang menghina nabi, apakah yang sewajarnya kita lakukan pada dia?" Lalu ustaz itu tersenyum dan berseloroh "Kalau macam tu... Continue Reading →

Kita Sama Sama Tak Sempurna

Setiap kali kita nak rasa benci atau marah kat seseorang, ingat balik jasa¬≤ lama dia atau kebaikan yang dia pernah buat. Takkan takda langsung kebaikan? Jangan biasakan diri mencari salah silap orang sahaja. Belajar juga memuhasabah khilaf diri sendiri yang mungkin menyakitkan hati orang lain tapi kita tak sedar. Kita manusia, mereka manusia, mana ada... Continue Reading →

WordPress.com.

Up ↑