Tips Rumahtangga – Kenali Isteri Anda…

Kenali isteri anda .. Akan ada dua jenis isteri bila ada masalah rumah tangga. 1. Pertama, Jenis confront, nangis2, marah2, pi mengamuk (kalau melibatkan org ketiga), pi cerita masalah kat org. Jenis ni memang dia sayang suami dia. Dia kecewa dan cuba selamatkan hubungan. Dia minta bantuan nak selamatkan rumahtangga. Bila org tanya, dia akan... Continue Reading →

Advertisements

Pesan Ebit Liew Jika Ingin Menceraikan Isteri

Sedih pilu menangis sangat bila terbaca kisah sesiapa ceraikan isteri sedang mengandung untuk berkahwin lain. Cuba bayangkan kita diuji mak ayah kita bercerai kini. Apa perasaan kita. Jika kita dah tua ini rasa begitu. Bagaimana satu hari nanti anak yang tak tahu apa-apa itu nak faham. Hadiah paling mahal ibubapa kepada anaknya ialah didikan agama... Continue Reading →

[Kekeluargaan] Ibu versus Suami

Takde dalam islam lepas kawin anak perempuan tak wajib bertanggungjawab ke atas ibu. Selagi nama anak, selagi tu kena bertanggungjawab kepada ibu. Jangan gunakan alasan taat suami lepas tu abaikan ibu. Islam tak ajar macam tu. Kalau korang anggap begitu pergi la masuk sekolah balik. Kecik2 ustazah dah ajar apa tanggungjawab anak. Kalau ibu miskin,... Continue Reading →

[Tips] Putus Tunang? “Apa Yang Perlu Saya Lakukan?”

Putus tunang boleh saman Ada undang-undang yang diperuntukkan untuk kes2 putus tunang Jadi, orang dah putus kan dengan kita tanpa sebab-sebab yang jelas, maka jangan bersedih jangan meroyan jangan dok viral-viral Langkah pertama, Ketepikan emosi, Langkah kedua, failkan tuntutan saman Jikalau pihak perempuan yang putuskan pertunangan: Lelaki boleh menuntut kembali kesemua belanja yang telah dikeluarkan... Continue Reading →

[Jenayah] Ibu 7 Anak Dirogol Dengan Kejam dalam Alphard Oleh 4 Lelaki Bukan Islam, Diperlakukan Seperti Binatang – FB Malaysian Response Team

#SayNoToArak. Sediakan tisu kerana anda pasti menangis 😭 Teringat kes Court Klang, empat lelaki (bukan Islam) didakwa rogol ibu anak tUjuh dalam Alphard (pekerja kilang. Mangsa Islam dan bertudung litup) . . Sorang lagi OKT (org kena tuduh) tak didakwa rogol, tapi seks oral sebab dia masukkan anu dalam mulut mangsa. Dan sepanjang kejadian rogol... Continue Reading →

[Kehidupan] 10 Dugaan Semasa Bertunang

Artikel asal oleh: Sirap Limau dot com Zaman bertunang sebenarnya adalah fasa perkenalan dan persediaan bagi pasangan yang bakal mendirikan rumah tangga. Dari segi agama Islam, bertunang disebut ‘khitbah’ dalam bahasa Arab yang bermaksud permulaan kepada pernikahan yang merujuk kepada proses ‘melamar’ seseorang wanita oleh pihak lelaki. Rata-rata alim ulama menyatakan bahawa hukum bertunang adalah... Continue Reading →

[Kehidupan] Jangan Benci Terhadap Orang Yang Sering Melakukan Maksiat, Tapi Bencilah Pada Perbuatannya Saja

dipetik daripada https://humairoh.com/bencilah-maksiat-tapi-sayangi-pendosanya-musuh-kita-adalah-kemaksiatan-dan-bukan-pendosanya/ Banyak orang yang membenci orang lain hanya karena ia telah berbuat sesuatu yang dibenci oleh Allah. Yaps, bencilah perbuatan maksiat tapi jangan sampai kita salah mengartikan bahwa kita juga boleh membenci orang sebab ia sudah melakukan kemaksiatan, karena hal ini sudah menjadi salah kaprah dalam kehidupan masyarakat kita. Padahal yang benar adalah,... Continue Reading →

[Kehidupan] Anak Wajib Mentaati Ibu Bapa Yang Bermaksiat — Reblog from muslimcambodiablog

BILA ORANG TUA BERBBUAT MAKSIAT. APA YANG HARUS DILAKUKAN ANAK? Terkadang seorang anak harus menghadapi orang tua yang belum mengerti tentang ajaran Islam. Sebagai akibatnya, ia harus menyaksikan orang yang sangat ia cintai dan hormati melakukan perbuatan maksiat atau menghalang-halangi si anak dari perbuatan amal shaleh. I. RUANG LINGKUP PENGERTIAN BERBAKTI KEPADA ORANG TUA Pengertian... Continue Reading →

[Kehidupan] Benarkah redha Allah bergantung pada redha makhluk-Nya?

Assalamualaikum warahmatullah, Saya percaya, kita tentu pernah mendengar perihal ‘redha suami’. Ðalam entry Hak isteri melawat ibu bapa tanpa izin suami yang lepas juga, Laman-Seri ada memetik hadis Rasulullah SAW daripada Abdullah ban Amru r.a. yang bermaksud, “Keredhaan Allah daripada keredhaan ibu bapa dan kemurkaan Allah daripada kemurkaan ibu bapa.” (Hadis riwayat at-Tirmizi)’ Tidak dinafikan,... Continue Reading →

[Kekeluargaan] Malu Apabila Ibu Tidak Sembahyang

SOALAN: Dalam urusan rumah tangga, ibu seorang yang baik dan bertanggungjawab, tetapi setelah saya berumur 18 tahun sekarang ini, saya tidak pernah melihat ibu sembahyang, biarpun umurnya mencecah 50 tahun. Saya benar-benar rasa malu lebih-lebih lagi apabila ada saudara-mara yang bertanyakan tentang ibu. Saya tidak tahu sama ada bapa sedar atau tidak hal ini. Beberapa... Continue Reading →

WordPress.com.

Up ↑