Resepi Karipap Inti Kentang

RESEPI KARIPAP INTI KENTANG - anggaran 100 biji karipap saiz medium Bahan2: 4biji kentang saiz besar (sebiji keledek sesat tu sbb nak habiskan stok) - dipotong dadu Isi ayam rebus, bahagian dada - carik2kan Segenggam ikan bilis 5 biji cili padi dihiris Daun kari 2 tangkai Bawang holland sebiji dipotong dadu 3 ulas bawang putih... Continue Reading →

Apa Yang Kita Perlu Buat Jika Ada Orang Kafir Hina Nabi Yang Kita Cintai?

#copyandpaste kredit to article owner. Sebelum saya dan isteri berangkat ke luar negara untuk menyambungkan pelajaran, kami sering ke ceramah-ceramah agama. Saya masih ingat diakhir satu ceramah, seorang daripada pendengar menanyakan soalan "Ustaz, kalau kita dengar orang menghina nabi, apakah yang sewajarnya kita lakukan pada dia?" Lalu ustaz itu tersenyum dan berseloroh "Kalau macam tu... Continue Reading →

Resepi – Nasi Goreng Kampung Bujang

Resepi Nasi Goreng Kampung Bujang -- untuk 2 orang makan Bahan2 10 biji cili padi* 2 biji bawang merah* Seulas bawang putih* Sedikit ikan bilis* Sosej yg telah digoreng dan dipotong kecil 1 mangkuk nasi putih Garam secukup rasa Minyak utk menumis Bahan bertanda * ditumbuk kasar Cara memasak 1. Panaskan sedikit minyak 2. Tumiskan... Continue Reading →

Brunch Menu Ideas V1.

Menu Brunch untuk selamatkan sebuku roti yang akan expired besok. Tapi dua biji telur dah tak dpt diselamatkan sbb dah tembelang...so, takda scramble egg dlm menu kali ni tp kalau you ada telur, buat je lah. Bahan2 Sebuku roti gardenia Naturel Olive spread Sosej ramly beef or chicken Baked beans ayam brand Bahan2 utk air... Continue Reading →

Resepi – Kari Ikan Tenggiri

Resepi KARI IKAN TENGGIRI bujang (kredit @meez siti) - untuk 2@3 orang makan Bahan2 2 ketul ikan tenggiri Serbuk kari 2 sudu besar cili giling Daun kari 3 biji bawang merah (sis takde bawang kecil aku bantai je bawang besar) 3 ulas bawang putih Santan Cili besar 2 biji (aku takda cili besar, cili padi... Continue Reading →

WordPress.com.

Up ↑